01

Prezentační a komunikační dovednosti

dovednosti

PaedDr. Ivana Bečvářová,

Ing. Veronika Humlerová

České Budějovice 2013

 

Tento studijní materiál byl vytvořen pro projekt "Další vzdělávání v oborech cestovní ruch a venkovská turistika, osobnostní rozvoj a manažerské dovednosti", reg.č. projektu CZ.1.07/3.2.08/02.0015.

 

Studijní výukový materiál si klade za cíl seznámit se s významem, druhy komunikace a nejčastějšími chybami při komunikačním procesu. Převádí teoretické poznatky této problematiky na praktické příklady. Vymezuje neverbální komunikaci a její obory (proxemiku, gestiku, mimiku, atd.), definuje proces verbální komunikace a řeč jako nátroj specificky lidského dorozumívání, doporučuje vhodné vyjadřovací prostředky. Popisuje strategie efektivního profesionálního telefonování, napomáhá při přípravě a realizaci úspěšné prezentace.

 

Komunikační dovednosti bývají často rozhodujícím faktorem úspěšnosti obchodních jednání, schůzek nebo přijímacích pohovorů a zasahují do pracovního i osobního života lidí.

 

Z obsahu prezentačních a komunikačních dovedností:

  • Komunikace
  • Neverbální komunikace
  • Verbální komunikace a telefonování
  • Asertivita a asertivní techniky
  • Prezentace
Free live stats and visitor counter for Joomla, Wordpress, Drupal, Magento and Prestashop