Metodický portál
"Co dokáže papír"
Inspirace pro výtvarné, dramatické, rytmické a smyslové hry s novinovým papírem.
"K této činnosti mě přivedl absolvovaný kurz "Co dokáže papír" lektorky Ivany Bečvářové...." řekla paní učitelka Jaroslava Pachlová.
Inspirace od paní učitelky Mgr. Kamily Urbancové
Šesté třídy - PTAČÍ STROM, KLOBOUKY
- kašírování, procházka strašidelným lesem, který sehráli žáci v úvodu hodiny, následovala kresba stromů
Osmé třídy - BUDIŽ SVĚTLO VE ŠKOLÁCH
Dva obrázky představují návrhy na lustr.
Žáci sedmých tříd kresbou mapovali vývoj světla, světelných zdrojů v historii.
Devátá třída tvořila na PC návrhy na lampičky.
"S žáky se sedmých tříd jsme využili papíru přesně jako při semináři," řekla Kamila Urbancová.
V deváté třídě žáci tvořili papírové kostýmy.
Práce žáků 7.třídy
Podařilo se mi získat odstřižky látek,samozřejmě po jejich vysypání na podlahu žáky okamžitě napadlo tvořit různé modely, svazovat kousky k sobě i je házet.
Z odstřižků měli pak za úkol vytvořit originální obrázek.
Chodník
Měli jsme celkem 3 skupiny, každý chodník měl svůj vlastní příběh, v závěru hodiny jsme vytvořené chodníky přenesli před školu, žáci si "poctivě umazali" obuv a po svém chodníku se prošli.
Proměna lidské tváře ve zvířecí, kresba portrétu, proměna.
4.třída - Chtěla jsem děti seznámit s kresbou portrétu. Mohly kreslit sebe či spolužáka vedle sebe. Přemýšlela jsem, jak hotové práce ještě využít a napadlo mě spojit je s pranostikou - hodina probíhala v březnu. Rezerváží zmizíkem děti vytvořily kachlíky, nalepily je a dokreslením vznikla kamna. Za kamna se vešla celá třída...
7.třída - Listy z kalendáře
Žáci se vzájemně dohodli, který měsíc v roce se jim líbí a společně jsme k němu vybírali barvy. Zapouštěním do klovatiny vznikly pracovní listy. Ty žáci rozstřihali a vytvořili z nich dokreslenou koláž.
7.třída - Žáci nikdy nezkoušeli otisk nitě, což mě překvapilo. Z výsledků byli doslova nadšení a dvě hodiny jsme jen tiskli a tiskli, zkoušeli různé barvy a variace. Opět jsem přemýšlela, jak hotové tisky ještě využít. Nápad přišel, když se nám v průjezdu usadily vlaštovky. Žáci podle obrázku nakreslili ptáka, obstřihli ho a následně propojili v koláži s hotovými tisky a dokreslili pastelkami. Vznikla tak dílka nazvaná "Ladné křivky ptačího letu", "Jaké to asi je mít křídla..."
Žáci 4.třídy
Ukázky práce DDM Prachatice - Jiří Machart a Jiří Koleš